Jeszcze większa rozpoznawalność marki przekładająca się na lepsze wyniki sprzedaży i zyski to także efekty optymalizacji SEO. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma była konkurencyjna w branży, widoczna w sieci, musisz sporo uwagi poświęcić pozycjonowaniu jej strony internetowej. Oto, co warto zrobić, aby nie pozostawać w tyle i by potencjalni klienci mogli łatwiej dowiedzieć się o istnieniu Twojej marki.
1. Dokładny audyt SEO
Aby stworzyć skuteczną strategię SEO, należy zacząć od audytu. Jest to obszerny raport na temat samej strony internetowej, ale i samej marki.
Audyt SEO polega na zebraniu szczegółowych informacji o danej witrynie. Wskazuje się jej mocne i słabe strony i to, co należy poprawić, aby była przyjazna zarówno dla użytkowników, jak i wysoko punktowana przez roboty Google. Analizuje się unikalność treści na witrynie, jej strukturę oraz to, jak w sieci wypadają konkurenci danej marki. Audyt SEO to złożona procedura, która wymaga specjalistycznej wiedzy – jeśli chcesz, aby został przeprowadzony i dla Twojej marki, zajrzyj np. na https://fabrykamarketingu.pl/.
2. Stwórz bazę słów kluczowych
Zastanów się, jakie słowa najczęściej wpisują w wyszukiwarkę osoby, którzy szukają produktów znajdujących się na twojej stronie. Wybierz z nich te, które są najbardziej adekwatne do profilu prowadzonej przez ciebie działalności. Zweryfikuj, które słowa-klucze mają tendencję wzrostową, przeanalizuj ich sezonować. Sprawdź też, które z nich są wykorzystywane przez konkurencję podczas tworzenia treści.
3. Optymalizuj treści
Zastanów się, które z tekstów znajdujących się na Twojej stronie są niskiej jakości i dopracuj je tak, aby były wartościowe dla Twoich potencjalnych klientów. Twórz nowe, angażujące treści, a te, które już znajdują się na witrynie, nasyć słowami kluczowymi. Dodawaj wypowiedzi ekspertów, wyeliminuj literówki, błędy interpunkcyjne – tak, aby content na stronie był jak najwyższej jakości.
4. Zadbaj o grafikę
To, jaka grafika, zdjęcia, ilustracje znajdują się na stronie, wpływa na jej miejsce w rankingu Google. Dlatego umieszczaj na witrynie wysokiej jakości fotografie lub ciekawe diagramy, wykresy, infografiki. Możesz korzystać z grafiki stockowej lub z kreatorów obrazów.
5. Zatroszcz się o linkowanie wewnętrzne
Linkowanie wewnętrzne to sposób na to, aby strona była lepiej punktowana przez roboty Google i by stała się przejrzysta, przyjazna dla użytkowników. Taki zabieg zapewnia, że Internauci więcej czasu spędzają, przeglądając daną witrynie, co przekłada się na jej lepszą widoczność w sieci.
6. Regularnie inwestuj w SEO
Jeżeli chcesz, aby Twoja marka była kojarzona przez Internautów, a sama strona znajdowała się na wysokiej pozycji w wyszukiwaniach Google, zaplanuj budżet na SEO. Nie jest to jednorazowa inwestycja – by być widocznym w sieci, nie można spoczywać na laurach, a ciągle optymalizować content i dodawać wartościowe treści.
7. Tych błędów unikaj
Nie przesycaj tekstów słowami kluczowymi, nie ukrywaj ich na stronie, unikaj zamieszczania treści niskiej jakości i nigdy ich nie duplikuj. Takie działania mogą przynieść skutek odwrotny do zamierzonego.
Daj się poznać jak największej liczbie użytkowników Internetu. Pomoże Ci w tym tak samo dobra reklama w mediach społecznościowych jak skuteczne SEO.
Artykuł partnera