Księga identyfikacji wizualnej to jeden z istotniejszych z punktu widzenia zapewnienia odpowiedniego brandingu element, który poprawia skuteczność przekazu firmy i zapewnia niespotykaną wcześniej spójność w interakcjach z klientami na każdym polu. Jakie są podstawowe zalety wynikające z inwestycji w księgi identyfikacji wizualnej?
Artykuł partnera
Oszczędność czasu związana z gotowymi schematami do wykorzystania
Pierwsza zaleta, którą każda organizacja zauważy już podczas pierwszej kampanii marketingowej to znaczna oszczędność czasu wynikająca z tego, że zdecydowana większość elementów zapewniających spójność naszej akcji jest już zdefiniowana i gotowa do użycia.
Wiele firm w obliczu rosnących wymagań klientów skupia swoją uwagę na podstawowym przedmiocie działalności, niejako zleca szereg innych procesów firmom świadczącym usługi outsourcingowe. Projekt logo, projekt strony www – to wszystko może wykonać za nas agencja SEO. Termin realizacji takiego zlecenia ulega jednak przedłużeniu, gdy wciąż pewne elementy gotowego rozwiązania nie są zgodne z naszą wizją – nie ten odcień, źle dobrana czcionka na stronie, brak logo na każdej podstronie. Niepotrzebne poprawki i utrata czasu – tego jesteśmy w stanie uniknąć, inwestując w księgę identyfikacji wizualnej – dokument, który będzie stanowić wzór i zbiór standardów związanych z wykorzystaniem wszelkich elementów istotnych z punktu widzenia konsekwencji w interakcjach z klientem.
Redukcja kosztów wynikających z powtarzaniem tych samym procesów
Co wpływa na rozwój firmy i jej sukces na rynku? Przede wszystkim dodatni bilans finansowych. Ten może być osiągnięty zarówno poprzez wzrost przychodów, jak i redukcję kosztów. To właśnie mniejsze wydatki związane z przygotowaniem akcji marketingowych, stoisk promocyjnych podczas targów lub optymalizacją strony internetowej będą wynikiem inwestycję w księgę identyfikacji wizualnej.
Księga identyfikacji wizualnej, uwzględniająca praktycznie wszystkie elementy związane z brandingiem, czyli barwy, logo, projekty gadżetów firmowych i materiałów reklamowych, czcionki, standard ubioru pracownika i wiele, wiele więcej – zapewni w długim okresie mniejsze koszty, które w innym wypadku byłyby generowane przez każdorazowe zaprojektowanie tych samych elementów przez różnych podwykonawców.
Długoterminowe korzyści wynikające z wzmocnieniem identyfikacji klienta
Koszty i czas – to powody, dla których wiele firm decyduje się na inwestycję w księgę identyfikacji wizualnej. To jednak, co powinno nas interesować przede wszystkim, to wpływ takiej konsekwencji i spójności w przekazie na wzrost rozpoznania marki na rynku.
Większa rozpoznawalność, wzbudzanie zaufania i natychmiastowe skojarzenie loga, czy barw z naszą firmą- to czynniki, które bezpośrednio przekładają się na naszą sprzedaż i wyniki finansowe. I choć może tych rezultatów nie zobaczymy natychmiast, możemy być pewni tego, że z czasem klienci będą zmieniać podejście do naszej firmy, będą polecać naszą ofertę swoim bliskim. To w efekcie przyczyni się do najważniejszego – rozwoju naszej organizacji. W tym wszystkim księga identyfikacji wizualnej, w stworzeniu której pomoże nam agencja brandingowa, ma swój duży udział.